środa, 6 sierpnia 2014

Przygotowania do wyjazdu

Cześć ! Jestem gdzieś w połowie drogi jeśli chodzi o przygotowania :

1. Wypełnienie papierów wizowych i umówienie się na wizytę w Ambasadzie. 
Było ciężko, ale dałam radę wypełnić to dziwne DS-160, dzięki za pomoc dziewczyny! Jeśli któraś z was ma z tym problemy chętnie pomogę. Myślałam o tym żeby zrobić poradnik, ale przypomniało mi się w połowie wypełniania... 

2. Otrzymanie wizy
Do Warszawy jadę w niedzielę a w poniedziałek o 8:00 okaże się czy rzeczywiście spełnię swój American Dream! Mieszkańcy stolicy (i nie tylko)! Co poza oczywistymi rzeczami jak Pałac Kultury TRZEBA lub WARTO zobaczyć? I co ZJEŚĆ? Zaplanowałam już obiad w Mąka i Woda i śniadanie w SAM-ie. 

3. Zakup walizki.
Pisałam już o tym na grupie na FB, ale napiszę też tutaj. Dzień po zmatchowaniu się z moją rodzinką pojechałam poszukać walizki. Chodziłam po outletach, TkMaxx, a o dziwo kupiłam ją w normalnym sklepie firmowym Puccini, są tam aktualnie całkiem fajne promocje. Swoją piękną, różową kupiłam za 244 zł. Jest duża, na 4 kółkach, z wytrzymałego materiału i co jest ważne przy wyjazdach do USA, posiada zamek TSA.
Kolor jest troche bardziej "żywy", ale robiłam telefonem w słabym świetle.
4. Zakup prezentów.
POMOCY! Nie mam nic, jedynie kilka pomysłów. Dla hostów postanowiłam symbolicznie dać miód pitny (polecacie jakiś konkretny?) i polskie słodycze. Nie kupuje im książek czy czegoś takiego co tylko zajmie mi miejsce w walizce, a oni postawią to na półkę/schowają do szafki i zapomną.
Dla chłopców (2,5 i ponad 5 lat) na pewno też kupię jakieś słodycze, ale nie wiem co poza tym. Nie chce wydawać fortuny, chłopcy bardzo lubią pociągi i auta, więc może jakieś bajki czy koszulki z tym motywem, ale fajnie by było żeby to było coś polskiego. Macie jakieś pomysły?
Chyba kupię też jakieś ptasie mleczko czy coś takiego dla LCC, szczególnie że jest ona z Polski :)

5. Zaświadczenie o niekaralności.
Bardzo szybka i łatwa sprawa do załatwienia. Wystarczy wydrukować wniosek lub wypełnić gotowy w Sądzie, zapłacić 30 zł i udać się do odpowiedniego pokoju gdzie wystawienie zaświadczenia zajmuje im ok 1 minuty :)

6. Międzynarodowe prawo jazdy.
Czytałam gdzieś, że najlepiej wyrobić je jak najpóźniej przed wyjazdem, gdyż jest ważne tylko przez rok. Właściwie co to za różnica, skoro nie będę miała auta? Może załatwię to w przyszłym tygodniu.

Nie przypominam sobie o niczym więcej, wiadomo muszę jeszcze kupić kilka drobiazgów takich jak karta pamięci do telefonu i przejściówka do prącu, ale to chyba będzie na tyle. Czy o czymś zapomniałam?
DO WYJAZDU POZOSTAŁO: 19 DNI !

Teraz trochę prywaty, mianowicie fotki z Woodstocku, na którym niestety nie będę w przyszłym roku.
Szkoda, że nie dałyśmy rady się spotkać dziewczyny, musimy nadrobić w USA ! :D





Będę za wami tęskniła Misiaki <3

5 komentarzy:

  1. jak ten czas szybko leci!!! marzenie już na wyciagniecie reki masz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No! A my jeszcze musimy się zobaczyć przed moim wylotem !!

      Usuń
  2. wypowiem się, bo kocham jeść;) co do miejsc na jedzenie to dobry wybór! jak się nie dopchasz do mąki i wody (co się non stop zdarza), to proponuję AIOLI- pyszne pizze i burgery. no i kawka z słynnym Charlotte na pl. Zbawiciela;) ps. jednak mąka i woda absolutnie wymiata, więc bądź cierpliwa. ich pizza to niebo!

    OdpowiedzUsuń
  3. Co do miejsc. To ja od siebie dodam Fotoplastikon. Wejście za 3 zł a super retro zdjęcia przedwojennej warszawy można obejrzeć. Jest w samym, samym centrum, więc się nie nachodzisz;) Ogrody BUWu wyglądają pięknie latem. Nowe, piękne muzeum Historii Żydów. Czy klasyk- Łazienki Królewskie. Wszystko bardzo blisko centrum;) A i jeszcze kawiarnia Czuły Barbarzyńca na powiślu i klimatyczna Saska Kępa. Do wyboru, do koloru. Ale zaspamowałam;) Baw się dobrze i powodzenia z wizą!

    OdpowiedzUsuń